Dansk gigant efter historisk opkøb: - Vi ønsker ikke radikale ændringer
Her til morgen er Salling Group en noget større koncern, end det var tilfældet så sent som mandag morgen.
I mellemtiden er den officielle del af den virksomhedsoverdragelse, som sendte den baltiske dagligvaregigant Rimi Baltic på danske hænder overstået - og Salling Groups største opkøb nogensinde er kommet ind i folden.
Rimi Baltic har hovedkontor i Riga, driver 314 butikker og råder desuden over en e-handelsplatform, lagre, distributionscentre på tværs af Estland, Litauen og Letland.
Med opkøbet af Rimi Baltic vil Salling Group ifølge en pressemeddelelse være til stede i seks lande med næsten 2100 butikker og knap 70.000 ansatte.
Det nye opkøb hører til blandt de forholdsvis sjældne, hvor der helt ikke skal laves meget om, fordi Rimi fungerer glimrende - blandt andet med et Ebit-resultat i 2024 på 560 millioner kr.
- Nu går vi for alvor i gang med integrationen af Rimi. Vi glæder os til at møde nye kollegaer på tværs af landegrænser for at skabe et fælles forretningsmæssigt ståsted, men vi lader Rimi være Rimi og ønsker ikke at foretage nogle radikale ændringer, idet de i forvejen gør det exceptionelt godt. I stedet vil vi sammen skrue op for ambitionerne for at kunne åbne nye butikker, skabe inspirerende indkøbsoplevelser og gøre arbejdspladsen endnu bedre for vores nye kollegaer, siger Anders Hagh.
Rimi Baltics topchef Giedrius Bandzevicius kommer sammen med de andre landedirektører til at indgå i Salling Groups nye øverste ledelse, Leadership Team.
Om Rimi Baltic
Rimi har 314 butikker i tre lande (antal butikker):
- Rimi Estland (84)
- Rimi Letland (140)
- Rimi Litauen (90)
Kædens butikker er fordelt på fire kæder og en onlineplatform:
- Rimi Hypermarkets (96)
- Rimi Express (20)
- Rimi Super (102)
- Rimi Mini (96)
- Online (33 pick up-lokationer)
Kilde: Salling Group
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.